Automate your Marketing
with Womplify




 
Kacamata

By: Kaca mata

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Friday, 18-Mar-2011 12:02 Email | Share | | Bookmark
Mari bersihkan sawang

 
 
 
View all 9 photos...
Memang dah lama ...cukup lama aku tak update fotopages ni..Sejak berkecimpung dalam bidang fotopages ni ..nilah satu jangkamasa yang begitu lama aku tak update. Sebab apa?...tah aku pun tak tau.



.Gambar berlambak aku ambik..mungkin komputer aku tak "sekuat dulu" dan perlukan "vitamin" untuk menguatkan lagi kekautan komputer aku ni.. Mungkin usianya sudah tak rumaja lagi.

Nak "bersihkan " FB ni ialah dengan mengupdatekan saja. Jadi aku upload lah gambar yang yang dah lama terbiar dalam komputer ni tanpa di print di atas kertas.

Syafiq sedang memikirkan samaada pakcik telah update atau tidak FB.


Tempat ni utuk orang yang sabar saja....untuk memancing.


Thursday, 3-Mar-2011 07:38 Email | Share | | Bookmark
Lama sungguh

 
Lama sungguh tak update. Tah aku pun tak tau sebab apa. Bila buka FP tengok gambar-gambar lama dengan komen dari kawan-kawan.teringat pulak zaman mengupdate FP ni.





Tuesday, 13-Oct-2009 05:11 Email | Share | | Bookmark
Banner untuk encik Polis

 
 
Hari ni cuti ...wife tak sihat..maka aku ..ambik alih tugas .hantar anak kesekolah...dengan urusan rumah...( aku layan astro sebenaqnya hahahaha).
Masa hantar Aisyah ke sekolah lalu di Jalan Paya Keladi , Kepala Batas...ternampak satu banner ni..Memang ramai orang tempatan dok berceritafasal kejadian pecah rumah dengan curi moto..Kat surau masa solat Isyak pun penagih dadah ni pun buat kerja..
Waktu siang ..pun ada jugak ..didepan kedai 24 jam pun moto boleh hilang.. bila check cctv yang ada dalam kedai.. tak nampak sebab terlindung dengan poster-poster yang ditampal di dinding kedai..
Ada jugak moto-moto yang ditemui ..tapi tak sempurna la..tinggai rangka saja..

"Aku kalau dapat sapa yang curi ..aku balun dulu... baru bagi kat polis.."ada sorang pak cik tu....marah sungguh dia ...



Sunday, 11-Oct-2009 13:42 Email | Share | | Bookmark
Yatim Piatu .

 
 
 
View all 4 photos...
Semalam masa jamuan hari raya di kawasan taman, ada seorang kawan ajak pi ziarah anak yatim piatu di Padang Serai.
Hari Ahad 11/10/2009 , aku dengan kawsan selorong , Khalid pi ke Padang Serai..sebelum tu saya menghubungi ayah menakan ( saudara) budak-budak ni ..tanya jalan nak pi ke rumah tu..

Budak-budak ni terdiri dari 5 beradik .

1. Mohd Shafik (Tingkatan 2)
2. Nur Atikah (Darjah 6)
3. Nur Atirah (Darjah 4)
4. Nor Azian (6 tahun)
5. Nur Amirah (2 tahun)

Masa kami pi, 4 dari adik beradik ni ke sekolah . Adik yang bongsu saja yang ada. Kami ke rumah Mak Ngah. Dia memjaga Nor Azian dan Nur Amirah. Adik beradik yang lain , saudara mara di sekeliling dok jaga .

En.Azmi kata ibu budak2 ni meninggal dunia masa umur Nur Amirah 12 hari..Kiranya Nur Amirah ni tak sempat nak panggil ibu kat ibu dia.
Setahun lepas tu , ayah budak-budak ni kawin lain dengan perempuan yang mempunyai anak 3. Bulan lepas ayah budak-budak ni pulak meninggal dunia dalam ladang kepala sawit akibat sakit jantung..

Sebab mak tiri pun bukan orang tempatan..selepas berbincang..mak tiri ni pun balik ke kampung dia di Perak .

Bila sembang dengan En Azmi ni..dia kata memang banyak dugaan menjaga anak2 yatim ni..Banyak perasaan kena jaga ..perasaan anak sendiri , isteri , anak yatim yang dijaga. Kalau dilebihkan anak yatim ..anak sendiri makan hati..nak marah anak yatim..nanti takut dia terasa ...bak kata dia macam usung batu dikepala..tapi disebabkan tak sanggup melihat anak saudara terbiar...maka tanggungjawap membesar diambil mereka ni.

" Orang dok kata usung batu , En Azmi..tapi sebenaqnya En Azmi dengan orang yang dok jaga anak2 yatim ni dok usung mutiara...tu ...." Khalid kawan aku bagi peransang kat En Azmi..

Dalam perjalanan balik..
" Kita dok nampak anak yatim..saja ....keluarga yang membela anak yatim ni..pun patut dapat bantuan ..sebab bila orang bagi beras ka,,biskut ..apa2 ka..orang selalu kata "ni untuk anak2 yatim"..tak kan anak keluarga yang membela tengok saja..?..kesian jugak kat depa.."

" La ni kalau nak bagi bantuan kena habaq ..ni untuk keluarga .......( keluarga yang menjaga )..



Nur Amirah bersama Mak Ngah.

En Azmi berbaju putih..

En.Azmi boleh dihubungi dengan no.0134886952..Insyaallah kalau tak dak aral..Khalid ajak pi lagi ..mungkin minggu depan kot..sapa yang nak ikut boleh contact saya..


Friday, 25-Sep-2009 07:32 Email | Share | | Bookmark
Kucin

 
 
 
View all 6 photos...
mak mertua aku cukup suka dengan kucing. Ni salah satu anak kucing yang dia bela. Anak-anak aku selalu acah-acah anak kucing ni ..





[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016 | Powered by Womplify

ns4008464.ip-198-27-69.net